För att kunna maximera din verksamhets säljproduktivitet och skapa hållbara kundrelationer, behöver din verksamhet rätt strategier och rätt verktyg. Med en omfångsrik expertis inom Microsoft Dynamics 365, är vi passionerat förtjusta i verksamhetsprocesser som engagerar fler potentiella kunder, ger snabbare affärsavslut och stärker kunders lojalitet.
Våra kollegor besitter en lång erfarenhet inom Customer Relationship Management (CRM) och med vår paketering Customer Engagement kan vi hjälpa tillverkande och tjänstesäljande företag att skapa lönsamma kundresor i en global och digitaliserad värld.
Customer Engagement består av fem appar som tillsammans ger dig en sömlös lösning för att öka säljmöjligheterna, förbättra kundservicen och inte minst förbättra kundupplevelsen.
Hjälper dig förbättra säljteamets möjligheter till att skapa säljkraft och göra mer lönsamma affärer. Med applikationens smarta AI-tjänster får säljarna bättre kundinsikt och hjälp med rätt fokus på rätt aktivitet.
Effektivisera ditt fältarbete och leverera förstklassig service på plats. Du får ett mer effektivt resursutnyttjande och sänkta kostnader, med hjälp av stödmaterial- och ruttplanering.
Erbjud en förstklassig kundtjänst som leder till lojalitet. Dynamics 365 for Customer Service, gör att ditt företag upplevs som enhetligt – via självbetjäning, peer-to-peer-tjänster och bemannade tjänster. Få tydliga 360-vyer av inkomna service- och supportärenden, tröskelvärden och kunddata. Samla in ärenden genom valfri kanal som exempelvis webbportal, mail eller sociala medier.
Här finns också möjlighet till att koppla upp kunden via en kundportal som gör att kunden transparent kan följa ärenden och arbetets fortskridande. Workflow och automatiska notifieringar som gör livet enklare när man arbetar med kundsupport. Avtalet och uppsatta mallar styr också hur debitering sker och vid vilka faser och händelser som olika debiteringar fortgår.
Skapa leads genom e-postmarknadsföring, landningssidor på webben, SMS och telefonsamtal och förenkla hanteringen av event med en eventportal. Samordna försäljning och marknadsföring med en gemensam kundvy och genom funktionalitet som stödjer kontobaserad marknadsföring. Stöd finns också för dynamisk segmentering och för att prioritera leads med hjälp av olika bedömningsmodeller. Dessutom kan ni lägga till en koppling till LinkedIn för att ännu bättre hitta rätt målgrupper och vårda era leads. Dynamics 365 AI for Market Insights kan läggas till för att kombinera insikter från event, landningssidor, e-postmeddelanden och kommentarer och inlägg i sociala medier.
Hantera dina projekt i sin helhet med allt från projektplanering till bemanning, leverans och uppföljning i ett och samma verktyg, med Dynamics 365 for Project Service Automation. Applikationen utnyttjar samma resursplaneringssystem som Field Service, varför man kan effektivisera resursutnyttjandet. Här finns bl.a. möjligheter till projekttyper, mallar, avtal, fakturaunderlag återrapportering och mycket annat som är användbart i många projekt.
Vi på Sigma har all kunskap och erfarenhet och alla verktyg som behövs för att säkerställa att ert CRM-implementeringsprojekt blir framgångsrikt. Vi är specialister på Microsoft Dynamics Customer Engagement och bygger våra åtaganden på beprövade metoder och best practice.
För dig som snabbt vill komma i gång med CRM i molnet har vi en standardiserad implementeringsmetod: Dynago! Den innehåller färdiga anpassningar och metoder för tillverkande- och tjänstesäljande företag.
Alla applikationer i Dynamics 365 kan integreras sömlöst med varandra, och dessutom med Microsofts Office-applikationer. Boosta din produktivitet och dela information sömlöst med hjälp av integrationer till Outlook, Skype, Sharepoint, Teams, PowerBI, Azure IoT, och många fler appar som finns i Microsoft Office 365.
Med IoT i framtidens fältservice, kan fel och servicebehov upptäckas innan de ens uppstår, vilket leder till stora möjligheter till ökad effektivitet och därmed också nöjdare kunder.
Tack vare den digitala utvecklingen är idag stora delar av köpprocessen redan genomförd när en kund tar första kontakt med en leverantör, och leverantörens möjligheter att påverka affärens utgång har därmed minskat. Att fånga upp potentiella kunder tidigt har därför blivit en viktig framgångsfaktor och applikationerna i Dynamics 365 Customer Engagement kan hjälpa dig med detta, och dessutom också med att skapa en sömlös kundupplevelse.
Exempel på kundresa
Vi på Sigma är specialister inom Microsoft Dynamics 365 med lång erfarenhet av CRM-implementeringar i komplexa organisationer. Med verksamhetsförståelse och färdiga lösningar inom marknadsföring, försäljning och kundservice hjälper vi tillverkande och tjänstesäljande företag inom business to business att skapa lönsamma och lojalitetsbyggande kundresor.
Martin Hök
Business Manager
martin.hok@sigma.se
+46 70 36 93 603
Nu har Sigma IT blivit Nexer – framtidens techbolag. Med digital spetskompetens inom strategi, teknik och kommunikation skapar vi framtiden redan idag. Som kund hos oss ligger du alltid steget före.